Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie
Logo Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

kujawsko-pomorskie (wersja archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Turystyczne Produkty Sieciowe w Borach Tucholskich

20.05.2016

Rozpoczęła się realizacja projektu pn. „ Kursu Tkania Produktów Sieciowych”,  obejmującego cykl szkoleń, warsztatów i konsultacji , w którym udział bierze 25 osób - właścicieli wiejskich obiektów turystycznych z terenów Borów Tucholskich oraz przedstawicieli organizacji i instytucji działających na rzecz rozwoju turystycznego regionu.

 

Podczas zajęć  uczestnicy ćwiczą kompetencje psycho-społeczne oraz pracują nad fiszkami produktów sieciowych z Borów. W efekcie pracy warsztatowej ma powstać pięć turystycznych produktów sieciowych, które mają być prezentowane podczas specjalnie zorganizowanych mini targów, na które organizatorzy zaproszą lokalnym tour-operatorów. 

 

Celem długofalowym projektu jest efektywna współpraca  utworzonego w czasie warsztatów zespołu, który będzie kooperował przy sprzedaży opracowanych turystycznych produktów sieciowych. 

 

Pierwszy moduł kursu poświęcony był założeniom teoretycznym, prawnym aspektom współpracy i diagnozie kompetencji psycho-społecznych. Uczestnicy warsztatów przedstawili swoje zasoby i wspólnie z trenerami opracowali wzór fiszki  oraz schematy współpracy. Była również możliwość do indywidualnych konsultacji  z radcą prawnym i psychologiem. Efektem pierwszego zjazdu było utworzenie się zespołów roboczych, które  rozpoczęły prace nad konkretnymi produktami.

 

Podczas drugiego zjazdu, którego  tematem przewodnim był wpływ nastroju na myślenie i efektywność pracy, wypracowano założenia do kilku produktów sieciowych, a prace nabrały tak dużego tempa, że uczestnicy podjęli decyzję o przyspieszeniu  projektu i kolejnym spotkaniu jeszcze w czerwcu br. Powodem intensyfikacji działań byłą chęć inauguracji sprzedaży nowych ofert turystycznych jeszcze w sezonie „Lato’2016”. Wszystko wskazuje na to, że uczestnicy projektu osiągną zaplanowane cele, tym bardziej, że na czerwcowych warsztatach będą pracować nad motywacją, siłą woli i implementacją intencji w celu osiągnięcia zaplanowanych rezultatów.

 

Ostatni, czwarty zjazd, odbędzie się tuż przed październikowym Powiatowym Forum Turystyki Wiejskiej w Tucholi. Jego tematyka dotyczyć będzie twórczego myślenia i wykorzystania pokładów twórczości w pracy zespołowej oraz aranżacji wnętrz w obiektach turystyki wiejskiej. Podczas tego zjazdu uczestnicy przygotują postery prezentujące wypracowane produkty sieciowe i wezmą udział w sesji, podczas której będą je prezentowali przedstawicielom lokalnych biur podróży. Ma to na celu zachęcenia tour-operatorów do współpracy – sprzedaży turystycznych produktów sieciowych Borów Tucholskich. Końcowym etapem projektu będzie organizacja mini targów podczas Powiatowego Forum Turystyki Wiejskiej w Tucholi, które zweryfikują efekty pracy zespołów i dadzą szansę na ich prezentację na szerszym forum. 

 

Projekt jest realizowany  przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we współpracy z Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną, Lokalną Grupą Działania Bory Tucholskie i Stowarzyszeniem Gospodarstw Agroturystycznych Bory Tucholskie.


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009